28 листопада 2019 р.

«Магічні» слова батьків для спілкуванні з дитиною:


Я тебе люблю.
Дитина має вірити в те, що її люблять просто, бо вона є, а не за щось. Ніколи не пов’язуйте свою любов з  певними умовами
або з тим, що дитина робить: «Спочатку прибери в кімнаті, а потім я тебе обніму», «Ти мені збрехав, тепер я тебе на люблю!». Дитині буде більш зрозуміло, якщо ви запевните її в своїй любові, а потім вкажете на вчинок: «Я дуже тебе люблю, але мене дуже засмучує, що ти ображаєш братика».

Я радий (-а), що ти в мене є. Дитина дошкільного віку вірить, що може впливати на навколишній світ. І може звинувачувати себе за негаразди в сім’ї. Тому їй потрібна впевненість, що ви щасливі, що вона у вас є. У жодному разі не висловлюйтесь на кшталт: «Це все через тебе!», «Якби ж тебе взагалі не було…». Адже навіть якщо ви попросите вибачення за сказані слова і дитина вам щиро пробачить, воно назавжди залишать відбиток у її серці.
Я тебе розумію. Для дитини велике горе, коли вона загубила улюблені іграшку чи посварилась з товаришем. У такому разі ваше дитя потребує співчуття та втіхи. «Підбадьорення» типу: «Це всього іграшка» чи «Та годі плакати!» не принесуть ніякої користі.
Ти все зможеш. Дітям завжди потрібні заохочення і схвалення. Вислови: «Добре зробив!», «Молодець», «Ми тобою пишаємось», «Я впевнена - ти впораєшся» надихнуть дитину. Напротивагу ярлики: «Плакса», «Не вмієш за себе постояти», «Нічого зробити нормально не можеш» підгрунтя для комплексів. Підтримайте дитину в необхідний момент, допоможіть впоратись з невдачею, так дитина пристосується до життя, навчиться розв’язувати проблеми і сміливо дивитиметься у майбутнє.
Я тобі довіряю. Дитина з великим запалом прагне виправдати даний їй кредит довіри. Не зважайте, що у неї не все виходить, краще похваліть за спробу зробити щось правильно. Наступного разу ваш син чи донька уникатиме попередніх помилок. Якщо ж дитина постійно чує вислови: «На тебе не можна покластися…», «Із тобою ніколи не знаєш…» - не дивуйтеся, якщо вона замкнеться в собі або робитиме все навпаки, бо ж він неї всеодно нічого іншого не очікують. Дитина, якій щиро та розумно довіряють у сім’ї, не виросте жорстокою чи грубою, а також не переступатиме визначених суспільством меж.
Ми завжди з тобою. Упевненість дитини в тому, що батьки їй завжди прийдуть на допомогу, дасть змогу багато що подолати.
Шановні батьки! Дитина виростає щасливою і впевненою в собі, коли відчуває вашу підтримку!
Дякую видавництву МЦФЕР за чудову консультацію!

Немає коментарів:

Дописати коментар

ТИ ЯК?

 Всеукраїнська програма ментального здоров'я "ТИ ЯК"?, ініційована першою леді, Оленою Зеленською, має на меті допомогти украї...