Казки знайомі кожному ще з дитинства. І лише, ставши дорослим, можна помітити, що це не просто дитяча історія. Це щось більше, адже, вона справляє незабутній вплив, вабить послухати ще, змінює: дівчатка прагнуть стати працьовитими і ніжними, як Попелюшка; хлопчиків приваблює сміливість і героїзм Котигорошка. Казки показують, який кінець чекає нечесних, підступних, егоїстичних персонажів. Вони мотивують до кращого - розвивають бажання бути щедрими, чесними, працьовитими, ввічливими. Бо таких завжди чекає
винагорода.
винагорода.
А ще казки допомагають подолати свої внутрішні конфлікти: сором’язливим стати впевненими, несміливим – рішучими, лякливим – хоробрими. І все це герої переживають разом з маленьким читачем, який, навіть не задумуючись, засвоює для себе важливі уроки.
Кожен вирішує за допомогою казки щось своє. Тому майже у кожної дитини є улюблена казка. І цей вибір не випадковий. Щось у ній зачіпає малюка за живе, чимось приваблює, і десь глибоко в душі справляє на неї величезний вплив. Таку дію психологи називають терапевтичною.
В залежності від потреб обираємо казку: якщо необхідно розвинути сміливість читаємо «Кирило Кожум’яка»; працьовитість – «Півник і двоє мишенят»; охайність – «Поросятко - нечепура»; допомогу – «Ріпка»; непослух – «Котик і Півник».
А ще казку можна придумати. Якщо дитина, наприклад, агресивна - можна розповісти про злого героя; створити ситуацію, де агресія спричинила ситуацію, яка призвела до суму, картань і прагнення усе виправити. Кінцівка має слугувати прикладом виходу з негативної ситуації та вказати на шляхи, як це можна зробити. І як результат: герой змінив свою поведінку, віднайшов те, чого не мав (друзів наприклад). Його життя стало прекрасним і щасливим.
Одним з важливих аспектів у роботі з казкою – це обговорення: чи сподобалась тобі казка? Який герой тобі імпонує? Що ти сказав би Вовку? Як вчинив хлопчик? Що ти хотів би змінити? Як потрібно поступити Горобчику, щоб уникнути проблем? – ці запитання допоможуть задуматись над прочитаним, краще усвідомити ситуацію, отримати новий досвід у вирішенні різних питань.
Заключним етапом є візуальне зображення почутого. Дошкільнику можна запропонувати: намалювати ситуацію, яка найбільше запам’яталась; зліпити персонажа з казки; зробити аплікацію; написати листа головному героєві, в якому може бути порада, побажання чи просто ті емоції, які виникли у дитини під час прослуховування.
Ось так казка перетворюється на розвивальну забаву, яка допоможе розвинути хороші риси характеру, творчість, вміння висловлювати свої думки, висловлювати емоції на папері та багато іншого. А ви розповідаєте дітям казки? Яка ваша улюблена казка?
Немає коментарів:
Дописати коментар