3 січня 2017 р.

Мислення

Мета: розвиток здатності до узагальнення, класифікації, порівняння, синтезу та абстрактного мислення; формувати у дитини здатність самостійно мислити; розвиток критичності мислення, вміння знаходити рішення.



"Доповни ряд"

Психолог каже загальне слово, наприклад: "дерева", і котить м’яч дитині, котра повинна назвати одного представника цієї категорії і покотити м’яч далі (слова можна змінювати).

"Відгадайте гостя"

Психолог пропонує дітям відгадати хто прийшов до них у гості за допомогою навідних запитань. Наприклад:
- він прикотився з казки (колобок),
- вона любить капелюхи червого кольору.
(навідні питання ускладнюються з віком дитини).

"Солодке слово"

Необхідно назвати лише солодкі слова, наприклад: цукерка, яблуко, торт (можна називати веселі, страшні, тверді, живі, що кусаються слова та ін).
"Відшукай маму"
Психолог називає дитину тварини, потрібно сказати маму. Наприклад: зайченя – зайчиха.
Лисеня – хто в нього мама?
Ведмежа - …
Курчатко - …
Телятко - …
Кошеня - …
Їжаченя - …
Гусеня - …
Тигреня - …
Левеня - …
Вовченя - …
Слоненя - …

"Хто так промовляє?"

Діти відгадують хто з тварин так розмовляє. Наприклад: нявкає кіт.
Гавкає… дзижчить…
Шипить… реве…
Виє… каркає…
Цвірінькає… кує…
Співає… квакає…
Крякає… хрюкає…

"Хто що робить?"

Діти відгадують, що роблять представники різних професій. Наприклад: варить кухар.
Лікує… малює…
Будує… замітає…
Пише… літає…
Продає… купує…
Садить… грає…

"Хто так робить?"

Діти повинні придумати хто так може робити. Наприклад: стоїть будинок.
Стрибає…
Літає…
Спить…
Ліпить…
Бігає…
Дивиться…
Сміється…
Кружляє…
Падає…
Плаче…
Скрипить…
Ховається …
Вмивається.

"Чи правда це?"

Завдання: здогадатись які з тверджень вірні.
Взимку снігом замело
І дорогу і село.
Ти підказуй - правда це?
Слон підняв свій довгий ніс
І на дуб мерщій поліз
Ти підказуй - правда це?
У березні розтанув сніг
Це весна скликає всіх
Ти підказуй - правда це?
Лебідь плаває в ставку
Їсть мишей він в холодку
Ти підказуй - правда це?
Бегемот біди не має
У болоті він дрімає
Ти підказуй - правда це?
Мед і вафлі на обід
Любить їсти Василь – кіт
Ти підказуй - правда це?
Півень по подвір’ю йде
Цуценят своїх веде
Ти підказуй - правда це?
Равлик по землі повзе
Він будиночок везе
Ти підказуй - правда це?

"Слова навпаки"

Психолог називає речення, а діти повинні його продовжити.
· Слон великий, а мишка...
· Подушка м´яка, а стіл...
· Кущ низький, а дерево...
· Вогонь гарячий, а лід...
· Річка широка, а струмок...

"Продовжи речення"

Психолог називає речення, а діти його продовжують.
· Сіль солона, а цукор...
· Стежка вузька, а дорога...
· Помідор червоний, а огірок...
· У місті дерев менше, а будинків...
· У качки пір´я більше, а в каченяти...
· У струмочку води менше, а в річці...
· У дитячому садочку дітей більше, а дорослих...

"Так чи ні?"

Психолог розповідає дітям речення і запитує чи буває таке. Малюки повинні пояснити свою думку:
- потяг летить у небі;
- вовк блукає лісом;
- яблуко солоне;
- людина в´є гніздо;
- кіт гуляє на даху;
- човен пливе у небі.

"Знайди помилки"

Діти повинні знайти помилки у реченнях та виправити їх.
- коли людині весело – вона плаче;
- якщо я хочу купити хліба, то піду в лікарню;
- матуся прибрала в квартирі і стало брудно;
- чим більше у сімці продуктів, тим вона легша;
- якщо болить горло – з’їж морозиво;
- сніг білий і холодний.

"Поясни мені"

Психолог: "Уявіть, що ви зустріли людину, яка не знає жодного з наступних слів, потрібно пояснити, що це таке: велосипед, книжка, автомобіль, яблуко, телефон, макарони".

"Класифікація предметів"

Потрібно назвати все, що належить до:
- меблів;
- рослин;
- кольорів;
- свійських і диких тварин та ін.

"Який?"

Психолог називає слово, діти придумують яким може бути цей предмет. Наприклад: м’яч який? Круглий, кольоровий, легкий, надутий.

"Хто де живе?"

Психолог пропонує пограти в гру, в якій необхідно відгадати чий це будинок. Наприклад: у дуплі живе білка.
У норі… лисиця
У бар лозі… ведмідь
У будці… собака
У нірці… мишка
У шпаківні…шпак
У гнізді… пташка
У вулику… бджоли
У акваріумі… рибки
У мурашнику… мурашки

«Хто так робить?»

Психолог називає дієслово, а діти називають якомога більше іменників до нього. Наприклад: пливе – човен, хлопчик, качка, плавець, риба.
Летить - …
Хвилюється - …
Росте - …
Будує - …
Співає - …
Шумить -…
Спить - …
Працює - …
Вмивається - …
Цвіте -…
Світить - …
Висить -…
Купається - …
Біжить - …
Посміхається - …
Повзе - …

«Скажи навпаки»

Дитині пропонуються слова, яким потрібно знайти протилежні:
- великий – малий;
- мало – багато;
- солодкий – солоний;
- радість – сум;
- теплий – холодний;
- порожній – повний;
- широкий – вузький;
- далеко – близько;
- товстий – тонкий;
- ніч – день;
- добрий – злий;
- працьовитий – ледачий;
- високо – низько;
- тихо – голосно;
- світлий – темний.

«Яке слово заховалося?»

Психолог називає склади, діти придумують слова за складами.
Наприклад:
ма – мама, малина, мак.
Ко - …     ро - …      со - …
лі - …      ра - …      по - …
ба - …     ва - …      го - …
да - …     ме - …     зо - …

Немає коментарів:

Дописати коментар

ДИТИНА ЛАЄТЬСЯ. ЩО РОБИТИ?

"Ми його цього не вчили!" - вигукують перелякані батьки, чуючи від своєї дитини "негарні" слова. Справді, звідки з'я...