13 грудня 2016 р.

Арт - терапія

Мета: розвиток фантазії, уяви, образного мислення; навчити висловлювати свої думки та емоції засобами мистецтва; розвиток емоційної сфери, дрібної моторики рук.

«Незавершений малюнок»

Кожна дитина отримує відмінний від інших недомальований малюнок, де відсутні деякі лінії. Дітям потрібно з’єднати лінії так, щоб утворився малюнок, і розмалювати нього.

"Перетворення страхів"

Психолог: «Я знаю старий метод перетворення страху. Який? Його потрібно намалювати (діти малюють). Оскільки страх намальований, він уже нікуди не втече і не сховається від нас. З ним можна легко домовитись. В решті решт страх теж не винний, що його хтось боїться. Ми можемо вчити його і перевиховувати. Кожен із нас хотів би бути сміливим, красивим, розумним. Давайте цьому навчимо свій страх».

Психолог показує, як із некрасивого «страшного» малюнка можна зробити симпатичний та цікавий, смішний. Можна приклеїти елементи аплікації.

"Здивовані хмаринки"

Психолог: "Щодня з неба хмарки спостерігають різні кумедні та незвичайні події і постійно дивуються. Сьогодні ми з вами будемо малювати здивовані хмарки, а потім почепимо їх на небо. Діти, а як ви думаєте, якого кольору може бути здивування?"

"Дерево"

Потрібно намалювати дерево, причому одночасно двома руками. Ведуча пропонує виконувати малюнок за зразком (попередньо ротрібно показати дітям як це можна виконати).

"Портрет людини, яку я люблю"

Дітям пропонується намалювати людину, яка для них дорога, яку вони люблять.

"Допоможи мені"

Діти починають малювати на довільну тему, посередині виконання обмінюються малюнками і завершують них.

"Двоколірний малюнок"

Діти обирають два кольори – один той, який подобається, інший – не подобається. Потрібно створити за їх допомогою малюнок.

"Розфарбовуємо метелика"

Діти працюють в парах. На аркуші намальований контур метелика. Одна дитина розмальовує одну сторону, інша – іншу.

"Розмалюй гномиків"

Дітям роздають розмальовку, де зображено два гномика: веселий і сумний. І пропонують їх розмалювати. Можна щось домалювати поруч з гномиками. Потім усі роздивляються малюнки і обговорюють їх. 
Важливо, щоб діти дійшли до висновку, що коли нам погано, то все навколо здається сумним, не приємним, темним, а коли добре – світле, наче оживає.

"Дві ознаки"

Дорослий просить зобразити те, що може бути одночасно:
- пухнастим і жовтим;
- солодким і маленьким;
- приємним і червоним;
- зеленим і круглим;
- дзвінким і гучним.
Ця вправа розвиває уяву, образне мислення, графічні навички.

"Чарівна нитка"

Дорослий показує дітям клубок ниток і каже, що ці нитки чарівні, тому, що вони вміють малювати. Потім пропонується уважно подивитись, як це робиться. Нитку занурюють у фарбу і в будь- якому порядку викладають на аркуш паперу. Зверху накривають іншим аркушем, злегка притискають нижній листок і витягують нитку за один кінець – виходить абстрактний малюнок. Діти повторюють усі показані операції і отримують чудернацькі малюнки. Дорослий просить дати назву картинам.

«Домалюй»

Психолог розповідає дітям про світ фантазії та уяви. Розповідає, що її мешканці дуже люблять малювати та придумувати щось нове. Ведучий пропонує дітям пограти в цікаву гру. Кожен отримує листок, на якому вже є щось намальовано. Завдання: придумати та домалювати малюнок.

"Розмова з руками"

Якщо дитина побилась, зламала щось чи заподіяла комусь біль, можна запропонувати таку гру: обвести на папері силует долоні. Потім запропонуйте їй оживити долоньки: намалювати їм рот, очі, ніс, розфарбувати кольоровими олівцями. Після цього можна розпочати бесіду з руками. Запитайте: «Хто ви, як вас звуть?» «Що ви любите робити?», «Чого не любите?», «Які ви?». Якщо дитина не підключається до розмови, промовляйте діалог самі. При цьому важливо підкреслити, що руки хороші, але іноді не слухають свого господаря. 
Закінчити гру потрібно «укладенням договору» між руками і їх господарем. Хай руки пообіцяють, що протягом 2-3 днів вони, намагатимуться робити тільки хороші справи: майструвати, вітатись, допомагати іншим і нікого не кривдитимуть.
Якщо дитина погодилась на такі умови, то через зазадалегіть обумовлений проміжок часу, необхідно знову пограти цю гру і укласти договір на триваліший період, похваливши слухняні руки та господаря.

"Доброта"

Психолог: "Ми з вами часто говоримо про доброту, про те, що потрібно бути добрими, любити один одного і турбуватись про все, що нас оточує. А якою ви уявляєте собі доброту?

Кожен знає, що трава зелена, небо синє, сонечко жовте. Усі ці кольори вам знайомі. А якого кольору доброта? Як вона виглядає? Закрийте очі і уявіть собі доброту, а потім намалюйте її.

"Малюємо настрій"

Кожній дитині пропонується кольоровими плямами і мазками на аркуші паперу зобразити свій настрій: «Вибери фарбу, яка на твою думку, відповідає твоєму настрою, і намалюй будь – який малюнок: лінії, плями, геометричні фігури чи крапки за свої бажанням».

"Коректурна проба"

Дітям пропонуються бланки із зображенням різних фігур. Діти повинні послідовно виділити дві зазначені фігури. Наприклад: ялинку підкреслити, будиночку намалювати віконечко.

"Автопортрет"

Дітям пропонуються аркуші, з намальованим колом діаметром 8 см, олівці, фломастери. В цьому колі вони повинні намалювати себе.
Після виконання завдання, малюнки виставляються на стенді і обговорюються: в усіх однакові частини тіла – руки ,ноги, вуха, ніс,..

"Хвилясті лінії"

Дорослий показує дітям декілька кольорових малюнків, виконаних хаотичними чи хвилястими лініями і завитками. Пропонує намалювати схожі малюнки якими захочеться кольорами та лініями.

Малювання створить хороший настрій, допоможе виплеснути на папір емоції, звузити поле діяльності гіперактивних дітей. Під час малювання може звучати тиха дуже гарна музика.

"Коли мені весело (сумно, спокійно…)"

Дорослий пропонує дітям намалювати свій настрій, якщо.. (тобі весело, сумно, страшно, ти злий, спокійний). 

"Веселі плями"

Дітям роздають аркуші, на яких намальовані чорні плями. Потрібно домалювати їх так, щоб вони стали веселими.

"Малювання клаптиками"

Ця вправа корисна дітям з деструктивною агресивністю, яка бере початок у віці 1 – 3 років. Такі діти люблять процес руйнування – рвати, ламати, різати. В той же час вони можуть мати труднощі в малюванні через страх зробити помилку.
Дітям пропонується спочатку розрізати, аркуші кольорового папері, а потім зробити з них будь – яку аплікацію на чистому аркуші.


Немає коментарів:

Дописати коментар

ДИТИНА ЛАЄТЬСЯ. ЩО РОБИТИ?

"Ми його цього не вчили!" - вигукують перелякані батьки, чуючи від своєї дитини "негарні" слова. Справді, звідки з'я...